V čem tkví tajemství Vašeho úspěchu?
Čerpám zkušenosti z mé předešlé profese. Osm let jsem pracovala v oblasti gastronomie, kde jsem pochytila jak správně k lidem přistupovat, komunikovat s nimi a vyhovět požadavkům k jejich naprosté spokojenosti. Díky tomu se specializuji na prodej gastro zařízení, ale i bytů, rodinných a činžovních domů. Můj proklientský přístup je jedním z mnoha důvodů, proč se na mne klienti s důvěrou obracejí. Přistupuji ke klientům lidsky, poctivě a upřímně. Za všech okolností se snažím s každým klientem jednat individuálně, dle jejich potřeb. Co se ale nemění je můj přístup k zakázce – ať už se jedná o pronájem kanceláře za pár tisíc, nebo o luxusní nemovitost za několik milionů korun. Správný makléř řeší v první řadě potřeby klienta. Makléř by měl pracovat tak, aby zajistil co nejvyšší prodejní cenu, nehledě na dobu nabízení nemovitosti k prodeji. Spousty makléřů bohužel pracují tak, že nemovitost prodají prvnímu zájemci o koupi, místo toho, aby s cenovými nabídkami pracovali a snažili se zajistit prodávajícímu co nejvyšší kupní cenu.
Jaké nástroje jsou nezbytné k dosažení maximální prodejní ceny?
Velmi důležité je správně nastavit prodejní cenu a strategii prodeje. Používám nejmodernější metody ke špičkové prezentaci nemovitosti. Základem je pro mne využití profesionálního fotografa, dronaře k vypracování videoprohlídky, designera, vlastní web nemovitosti, inzertní weby, 3D scan, letáky, marketingové kampaně na sociálních sítích a webových vyhledávačích. Čímž potenciálního zájemce o prohlídku dané nemovitosti seznámím se všemi důležitými aspekty koupě. Další výhodou takovéto prezentace je, že prodávajícím klientům zůstane památka ve formě videoprohlídky, či 3D scanu. V naší realitní kanceláři navíc máme možnost prodej podpořit zahradními a úklidovými službami, které jsou taktéž v rámci mé provize.
Máte zkušenost i s prodávajícími, kteří na počátku Vaší spolupráce nechtěli prodávat nemovitost přes RK?
Ano, mám. Zdá se, že trendem dnešní doby v České republice je prodávat nemovitost bez makléře. Většina lidí se setká s prodejem či koupí nemovitosti jednou, až dvakrát za život. Proto je pro tyto klienty někdy obtížné svěřit svoji nemovitost do péče cizímu člověku. Výběr makléře je tedy pro prodej velice důležitý. Na osobní schůzce majitelům vysvětlím přidané hodnoty spolupráce s profesionálem. Je velký rozdíl v tom, když svou nemovitost prodává majitel, který k ní má citový vztah, než pro makléře, pro kterého je obchod denní chléb a v obchodním jednání si udržuje neutrální přístup. Další velkou výhodou spolupráce s makléřem je fakt, že má možnost prodej konzultovat s advokátem. Bohužel při prodeji bez RK je velmi častá situace, kdy prodej postrádá odbornou ruku právníka, která je při převodu nemovitosti nezbytná. Klient si může myslet, že ušetří peníze za provizi, ale realita je mnohdy jiná. Spoustu lidí, kteří prodali svou nemovitost bez RK, se velmi často s kupujícími soudí kvůli skrytým vadám na nemovitosti (mohou nahlásit až do 5ti let od koupě), nedostatečným informacím, komunikačnímu šumu, chybách ve smluvních dokumentech apod. Díky tomu, že si lidé myslí, že si nemovitost mohou prodat sami, dostávají se často do problémů, kterým by ve spolupráci s makléřem mohli předejít. Proto doporučuji svěřit případný prodej nemovitosti do rukou certifikovaného makléře, který vás na základě svých zkušeností přesvědčí o tom, že vaši nemovitost dokáže bezproblémově prodat za co nejvyšší kupní cenu. Ušetří vám tím váš čas, nervy a peníze.
Comments